måndag 19 december 2011

Vi bär upp varandra © Caroline Af Ugglas


Jag vaknar varje ny dag bredvid dig 
Och varje kväll går jag och lägger mig, med dig, med dig 
Du är allt jag inte vågar va 
Du säger till mig att jag visst är bra, 
 När jag inte mår bra
 Och när jag rädd står du alltid stadig 
När jag är svag är du stark 

Vi bär upp varandra Du och jag, du och jag
 Ja, vi behöver varandra 
Du och jag, du och jag 

Jag brukar titta i smyg på dig
Och varje gång påminner det mig om att vara glad 
För det är dig jag vill ha 
På alla frågor ja, så ger du svar 
Du ger mig viljan orken att vara kvar 
Även jobbiga dar
 Och när jag gjort fel du bara håller om mig 
När jag är liten är du stor 

Vi bär upp varandra...

Det är faktiskt så som denna underbara kvinna skriver, sjunger och säkerligen lever. Jag vaknar varje morgon bredvid en man som denna i texten. Hur skulle jag klara av att leva i "skugglandet" utan honom? Ja, jag vet att jag självfallet SKULLE klara mig då jag är en kvinna med ett självständigt hjärta och egna stadig ben. Däremot gör det livet bra mycket enklare att dela dessa saker med en man som faktiskt kan skriva under på dessa rader ovan då han lever dom i praktiken.


The smile on your face
Lets me know
That you need me
There's a truth
In your eyes
Saying you'll never leave me
The touch of your hand says
You'll catch me
Whenever I fall
You say it best
When you say
Nothing at all... 
...(typ ännu en sång)

Jag säger: -Tänk om jag nu har EDS, vad fan gör vi?
Han säger: -Det bästa av situationen så klart!
Jag säger: -Men tänk om jag inte kan klättra in i Jeepen till slut då?
Han säger: -Men då får jag väl bygga om den eller bära in dig!
Jag säger: - Du behöver en stark, frisk "Fjällräven fru"!
Han säger: - Jag behöver dig...

I vått och i torrt, in sickness and in health... Det var nog inte så dumt att gifta sig ändå, tidigt i livet och utan att veta om vi skulle ha jobb, bostad eller mat för dagen. Med en "bulle" i ugnen svävade vi in i kyrkan för lite mer än 18 år sedan och sa dessa ord, lovade varandra symboliskt att alltid finnas för varandra. Det stiftades i Guds namn (jag som inte tror på gud utan tror på kärlekens kraft och att energin, den goda och rena ÄR Gud).

När nu livets vindar blåser åt ett håll vi inte trodde, inte hade räknat med är jag nästan benägen att bli religiös. Det finns en godhet, skriven i Guds namn men vi väljer själva vilken form vi tror på. Jag tror på kärleken, på livet och den förunderliga magi som skapas när två själar blir en och kämpar sida vid sida om natten...

I sanning

Annelie





1 kommentar:

  1. Blev nästan lite tårögd. Vilken man du har. Säger de rätta sakerna och menar dem, kan inte tro något annat. Det är kärlek det!
    Ps. har länkat till din blogg. Tänkt göra det tidigare men kom lite annat i vägen D.s

    //Ulrika

    SvaraRadera