onsdag 15 februari 2012

Livets hjul, jösses jag fyller ju 40!

Jag har nått en milstolpe i livets vandring. Denna dag är den 14 610:onde dagen i mitt liv, jag fyller 40 år. Egentligen känns det inget särskilt mer än att jag förundras när jag ser mig själv i spegeln. Med fingrarna följer jag de linjer som vuxit sig starka under årens lopp och inser med stolthet att det syns. Ja, jag är märkt av denna vandring och för var dag blir jag äldre och förhoppningsvis lite klokare!

Det är en skön känsla inombords, som blandas med denna förundran över hur snabbt livet egentligen tickar. Jag gillar att vara "äldre", det känns liksom lite lugnare och jag vet nu mer om vem jag är.

Livet är som en väg. Ibland kan den vara krokig och full med gropar. Aldrig är den helt rak och utan hinder, förutom i perioder då jag kan vila och samla kraft för att klara av de kommande groparna. Tänk vad tråkigt det egentligen skulle vara om vägen var rak och perfekt lagd?

Vi vet inte vad det finns bortom kröken, bakom kurvan men vi kan ha våra aningar. Inte visste jag när jag i de yngre tonåren grät floder i det tysta att jag skulle sitta här så många år senare och befinna mig där jag är. Jag är en lycklig kvinna, lyckligt lottad över att de människor jag har nära korsat min väg, just min väg i evigheten.



Livets hjul, med alla dess olika skepnader är en intressant tanke. Nu när det blåser satan omkring mig, sjukdomar och stress äter på de vackra linjerna i detta fantastiska, abstrakta vi kallar livet är jag så glad över att jag nu nått denna milstolpe. Jag kan hantera skiten även om den självfallet påverkar mig. Jag får se det som ännu en oväntad skepnad i detta hjul och som en portal in i en annan dimension i detta oerhört stora sammanhang.

Idag ska jag tacksamt och vördnadsfullt hylla livet och allt därtill. Jag ska skicka små hjärtan land och rike runt och hoppas att dessa små fjäderlätta symboler fyllda med kosmisk kärlek och energi, tacksamhet och livsgnista landar hos de som verkligen behöver det. Jag ser det som att jag har dessa små mjuka hjärtan i mina händer och med en svag liten utandning blåser jag iväg dem ut i etern. Det är mitt sätt att visa min tacksamhet och mitt sätt att betala tillbaka och visa de krafter som håller detta hjul snurrande att min glädje över att just MITT hjul fortfarande snurrar på är mer än vad mina sketna ord kan beskriva.

I sanning

Annelie

3 kommentarer:

  1. Grattis vännen.. /A.S

    SvaraRadera
  2. Jag sänder ett grattis till din mamma som fick äran att bära dig i över 9 månader.
    Jag sänder ett grattis till att du kommit 40 år på din väg på jorden.
    Jag sänder det du vill ta emot, allt annat tar du till dig och ser i ett nytt ljus när det är Tid för det. Låt inte tankarna förbli känslorna. Låt inte känslorna förbli tankarna.
    Min söta underbara sys. //J

    SvaraRadera