torsdag 15 december 2011

När glädjen tar över!

Ibland händer det grejer som lyfter en trött själ. Jag förstår inte mig själv, hur kunde jag vara orolig inför ett besök med en Sjukgymnast?

I ärlighetens namn, dagen har bjudit på positiva överraskningar och jag är så glad! Kan man bli kär i en sjukgymnast som dessutom är av kvinnligt kön? Jo, jag kan och idag blev jag det! Jäklar vilken duktig och kompetent människa jag hade turen att få mig tilldelad.


Jag svävade in bra stressad och fick börja med att fylla i en kopiös mängd papper, helt galet. Det var nära att jag satte mig på golvet men eftersom min kärlek befann sig bredvid mig besparade jag honom den synen. Inte för att jag tror att han hade brytt sig så mycket, men ändå ;)

Min tröttmössa... <3

Jag är överväldigad, denna man ovan är en av de mest fantastiska människor jag någonsin träffat. Alla kvinnor skulle behöva en dos "Tompa" ibland och män en "lektion Tompa". Ett bättre stöd, en bättre vän och älskade kan jag inte önska mig. Så, trött eller inte för mig är han det vackraste som finns.

Nog om det. Sjukgymnasten jag just nu är förälskad i kan verkligen sin sak. Hon verkar noggrann, på läst och fantastiskt duktig. Hon kommer att läsa på om EDS och jag är den första hon träffat "live" som möjligtvis har det. Hon rekommenderar träning framför operationer och det låter bra även om de olika buden förvirrar mig för stunden. Det gör ingenting, i slutändan blir det bra i alla fall. Fru Fantastisk som hon kommer att få heta under denna resa vill ha all information hon kan få. Röntgenbilder, info från min Husläkare osv. Allt för att ge mig det allra bästa, yay! Tänk om alla med behov fick ta del av de otroliga människor som korsar min väg.


Nästa besök är på torsdag och jag längtar redan! 

Det är rörigt hemma, stökigt och huset är fullt med tvätt och diverse plock. Däremot är våra magar mättade tack vare min älskade Svärmors fantastiska matlagning. Huset är torrt och varmt, ombonat och fyllt med det som är viktigast. Just i kväll vill jag somna in med ett tacksamt leende på mina läppar.

I sanning

Annelie


7 kommentarer:

  1. Det här gör mig varm i hjärtat att läsa! Du har bara den där förmågan att se det positiva omkring dig. Det är inspirerande!

    Kram,
    A

    SvaraRadera
  2. Du skriver otroligt bra, man lever sig lixom in i dina målande beskrivningar!

    Hoppas allt går bra med sjukgymnasten!
    Kram
    P

    SvaraRadera
  3. Du ser att solen hjälpte till.. Skönt att det blev bra.. Kramiz/ Nettan

    SvaraRadera
  4. Skönt att du hittat rätt sjukgymnast! Kram fr Kathis, Dalarö

    SvaraRadera
  5. Tack allihopa! Idag är en bra dag och det är så förbannat skönt!

    SvaraRadera
  6. Jävlar vad bra du skriver! Nu är jag tvungen att läsa allt du hunnit med att skriva.

    SvaraRadera
  7. Hoppas du orkar vara stark!

    SvaraRadera